Arwen Beernink

Branding
Art direction

Studievereniging Bold

About the client

Bold is de studievereniging van de opleiding Communicatie & Multimedia Design, Breda. Begin 2016 kwam het nieuwe bestuur met een reorganisatie. Om dit duidelijk te communiceren naar de studenten zijn Aron Welboren en ikzelf gevraagd om een nieuwe visuele identiteit te ontwerpen.

Proposal

De visuele identiteit moest aan de volgende criteria voldoen: De visuele stijl is makkelijk toe te passen door verschillende beeldmakers (foto, grafisch en illustratie). Het logo is snel te herkennen op zowel groot als klein formaat. De naam Bold moet duidelijk terug te zien zijn in de visuele identiteit. Het ontwerp werkt zowel voor web als voor print.
Illustratie
In opdracht van
Photos from Bold
Moodboard
Typography
Open Sans
Aa Ba Cc De Ee Ff Gg Hh Ii Jj Kk Ll Mm Oo Pp Qq Rr Ss Uu Vv Ww Xx Yy Zz
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Color Palette
HEX #e83c5d
HEX #bc3153
HEX #FFF
HEX #000
HEX #2D2D2D
HEX #BCBCBC

Results

Het logo bestaat uit een logotype en een icoon. Het icoon is opgebouwd uit de minimalistische vormen van het logotype waardoor het makkelijk is te herkennen op verschillende grootte. Dit zie je duidelijk terug in de logo-animatie. Deze ‘bouwstenen’ bestaan uit dik-gedrukte énen en nullen. Dit refereert naar de technologische kant van de opleiding en letterlijk wat ‘bold’ betekent in de typografie wat weer een referentie is naar de ontwerp-kant van de opleiding.
Scroll to Top