Bold is de studievereniging van de opleiding Communicatie & Multimedia Design, Breda. Begin 2016 kwam het nieuwe bestuur met een reorganisatie. Om dit duidelijk te communiceren naar de studenten zijn Aron Welboren en ikzelf gevraagd om een nieuwe visuele identiteit te ontwerpen.
Het voorstel
De visuele identiteit moest aan de volgende criteria voldoen:
Flexibel: de visuele stijl is makkelijk toe te passen door verschillende beeldmakers (foto, grafisch en illustratie).
Herkenbaar: Het logo is snel te herkennen op zowel groot als klein formaat.
Bold: De naam ‘Bold’ moet duidelijk terug te zien zijn in de visuele identiteit. Het ontwerp werkt zowel voor web als voor print.
Het logo bestaat uit een logotype en een icoon. Het icoon is opgebouwd uit de minimalistische vormen van het logotype waardoor het makkelijk is te herkennen op verschillende grootte. Dit zie je duidelijk terug in de logo-animatie. Deze ‘bouwstenen’ bestaan uit dik-gedrukte énen en nullen. Dit refereert naar de technologische kant van de opleiding en letterlijk wat ‘bold’ betekent in de typografie wat weer een referentie is naar de ontwerp-kant van de opleiding.